tisdag, april 13, 2010

Lilleman 3 månader

Ja, idag har det gått tre månader sedan lilleman föddes. Tänk att det bara var tre månader sen jag fick se honom för första gången där på bb, efter många timmars kämpande. Å andra sidan, tänk att det redan gått tre månader, tiden flyger fram och rätt var det är ska jag börja jobba igen..


Det gäller att passa på att njuta ordentligt, för det blir inga fler bebisar för oss. Ibland känner jag att jag vill frysa tiden nu så att jag kan fortsätta ha en söt gosig liten gosse för alltid, samtidigt som det är så roligt att se dem utvecklas och göra stora framsteg som att lära sig krypa, gå och prata.



Den här gången går det verkligen att njuta. Gustaf är mysig liten kille som har närmre till skratt än gråt. Hoppas det fortsätter så. Sedan har vi självklart mycket gratis eftersom han är andra barnet, man har lite mer erfarenhet och mycket av stressen och oron minskar bara av det. Dessutom har han ingen sned fot eller klickande höfter vi behöver bekymra oss över, bara en storasyster som drar hem en massa otäcka basilusker från dagis.



Som tur är har han ju världens finaste storasyster! :-) Jag trodde det skulle bli tuffare än vad det är med att ha två barn med sån liten åldersskillnad. Visst kan jag vara helt slut ibland efter att ha varit ensam med bägge och visst kan det vara en del hårda tag från Agnes sida, men det är det värt när man ser sötnosarna tillsammans! Tänk att vi fick så fina barn, hoppas de kommer att ha stor glädje av varandra i framtiden.



Agnes är ganska tålig hon också. Häromdagen fick Gustaf tag i hennes hår och drog så att hon fick tårar i ögonen. Han fick loss en hel näve hår och hennes kommentar är "titta mamma, Gustaf hittade mina strån!"



Imorgon är det dags för 3-månaderskontroll och spruta på bvc.

2 kommentarer:

Miss Agda sa...

Vad glad jag blev av att läsa detta inlägg. Underbart med underbara barn :) Kram

Familjen Ekstrand sa...

ja, visst är det häftigt att bilda familj och ha två barn! Att man har fixat det :-) Mycket att glädjas åt, njuta av och mycket pyssel gör man för sina små!