lördag, april 24, 2010

Köp köp köp

Det är vad som gäller hos oss just nu. Vi har varit ganska lugna på den fronten i höst och vinter men nu verkar vi (jag) ha bilvit galna (galen).

Det jag spanar efter nu är utemöbler. Egentligen skulle jag vilja ha nya både till verandan och uteplatsen på baksidan, men det är dyrt så min plan är att köpa nytt till verandan och flytta de som står där till uteplatsen. Verandan känns viktigast het enkelt. Problemet är att jag nyss fick syn på ett möbelset som skulle passa utmärkt på baksidan.. Hmm, det är inte den vi ska prioritera.

Sedan skulle det inte heller vara fel med en söt liten cafégrupp vid gungställningen, men det står verkligen inte högst upp på priolistan.

Å andra sidan kanske vi inte behöver några möbler då vi knappt hinner sitta ner - och när vi väl gör det hamnar vi ofta på verandatrappan. ;-)

2 kommentarer:

Jane sa...

Jag vore glad om det 'bara' vore utemöbler och växter.. Här är det snarare markemtreprmörer à 700 kr exlusive moms i timmen Som gäller.. Vem hade trott det var så dyrt att anlägga trädgård!! Spännande dock! Skall bli roligt att få komma och hälsa på er snart! Kram

Gunilla sa...

Jorå, jag vet.. Det är snordyrt med tomt, det är därför vi är låångt ifrån klara. Vi har inte råd att göra allt på en gång och det tar lång tid när vi väljer att göra en hel del själva. Tänk om det vore så väl att det bara var blommor och möbler, vi har dyra brunnsgubbar, garagebygge och mycket annat..