tisdag, augusti 05, 2008

Regnigt värre

Det regnar och regnar och regnar, det tycks aldrig ta slut.

Redan efter åskovädret i söndags blev vår tomt förstörd av tokregnet och den blir inte bättre av gårdagens och dagens ihållande regn. Jag har inte vågat kolla hur vädret ska vara resten av veckan. Jorden vi lagt ut där framtida gräsytor ska vara har genom forsar åkt ner i skogen, vi har även ett par mindre insjöar på tomten. Det blir nog ett antal timmars extra slit med att försöka återställa förstörelsen. Tur att vi inte har hunnit så gräs ännu iallafall.. Eller som Björn sa i söndags när han var här och vi dystert stod och tittade ut genom köksfönstret "Om man ska se det positivt så ser ni vart ni behöver dränera iallafall".

Jag och lillskruttan trotsade vädret och gav oss ut på en längre promenad tidigare idag, henne gick det ingen nöd på under regnskyddet men jag blev väldigt blöt om benen. Det var ändå skönt att komma ut en sväng.

Överst på min önskelista står just nu

*Ett vettigt regnställ

Tätt följt av

*Jeans (skrev om det tidigare och har fortfarande inte köpt några...)
*Tofflor/sandaler (så att jag kan springa ut och in utan att krångla på mig skorna)
*Strumpbyxor och vanliga strumpor till Agnes

Vi behöver en uppsjö av saker till huset och tomten, men den önskelistan är cirka 3 A4-sidor så den tar vi en annan gång..

1 kommentar:

Anonym sa...

vi trotsade också regnet och gick ut.. blött värre men rätt skönt ändå. trist med tomten.. jaa var hittar man vettiga regnkläder?

Emmy
www.emmyt.blogg.se