torsdag, augusti 21, 2008

En helt annan historia

Jag som en gång i tiden var en riktig bokmal har helt kommit av mig. Sedan Agnes föddes kan man nog räkna antalet böcker jag har läst på en hand. Eller iallafall två..
Idag läste jag ut boken "En helt annan historia" skriven av Håkan Nesser och den kan jag varmt rekommendera. Förutom att det är en fängslande bok med ett intressant slut som iallafall inte jag lyckades klura ut så är den också skriven väldigt bra, till skillnad mot många andra svenska kriminalromaner.
Frågan är vad jag ska läsa nu? Funderar på att testa något av Leif GW Persson, det står flera böcker av honom i hyllan, men jag är skeptisk. Jag kanske ska ge mig på "Kicki & Lasse" av Peter Kihlgård. Jag läste ca 10 sidor i februari men kom inte igång och sedan blev den liggande, men den ska ha fått bra kritik har jag hört.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Gunilla,
hittade din blogg igen när jag letade Ulrikas telefonnr....kul o läsa. Agnes har blivit så lik dig, nu ska jag läsa mer men först , har du inte läst Roslund/Hellströms böcker? i så fall gör det, särskilt Edgar Finnigans bekräftelse är superbra, själv har jag kvar Flickan under gatan som också ska vara bra...
kram
annika näsman