lördag, februari 13, 2010

Ett missförstånd

Förra helgen hade vi ett litet missförstånd här hemma. Vi skulle åka iväg och Erik och Agnes skulle gå ut i förväg, Agnes protesterade trots att hon ville gå ut. Erik säger "men du ska ju kratta i snön (hon brukar göra det när vi skottar) och jag ska starta bilen".
Jag sitter i soffan och ser henne ge sig iväg i full fart längs gången med krattan i högsta hugg, jag förstod inte vad som hände förrän Erik kommer runt hörnet och jag hör "Nej! Vad gör du???". Där stod hon och krattade bilen.. Det är ingen liten sandlådekratta i plast, nejnej, det är en riktig kratta i miniformat.
Vår stackars bil får utstå en hel del, lite ironiskt med tanke på att våra skruttbilar knappt fått en skråma.

1 kommentar:

Unknown sa...

Agnes..jag har heller aldrig haft ngn större materialkänsla när det gäller bilar, hav tröst..:)