onsdag, december 23, 2009

Snart är julen här!

Nu är det inte många timmar kvar till självaste julafton!
Det är extra mysigt med julen i år när vi har en 2-åring som tycker att allt är spännande och roligt. Det sjungs julsånger hela tiden, och direkt när hon blir hämtad på dagis pratar hon om att tända stjärnan, granen, julkort i brevlådan, bocken som står på trappan med mera. Hon har även förstått att det är julafton imorrn och att vi då ska till mormor och morfar och att den riktiga jultomten (inte den lilla bredvid kaminen) kommer och delar ut paket.

Idag har jag bara njutit av att inte behöva fara iväg och fixa en massa saker. Har bland annat bakat lite kakor.. ;-)

Erik kom nyss hem och har åkt för att hämta den lilla på dagis. I eftermiddag ska vi ha julmys, fixa det sista piffet och ha en pytteliten julmiddag.

Tänk att vi får en vit jul, idag har det dessutom varit solsken!

Åh, allt är så mysigt.

GOD JUL PÅ ER ALLESAMMANS!

3 kommentarer:

sussi sa...

Fanns inget kort på dig horrinGunsan?

sussi sa...

Haha..va fasiken hände med den där kommentaren..lösenordet la sig framför ditt namn..? så du kan ju stryka det helt enkelt..

Gunilla sa...

Hahaha! Nej, vi hade faktiskt inga kort på mig den här gången, även om jag brukar vara ganska bra på att sortera bort dem även i vanliga fall. Det var jag som tog alla kort.. Vet att mamma hade nåt där jag var med, så vi får se om det dyker upp nåt senare.

Hoppas ni haft en skön jul! Såg dina fina bilder på fb.