fredag, december 11, 2009

Julfest igår och sista arbetsdagen idag

Igårkväll var jag på julfest med jobbet. Först hade vi på min avdelning glöggmys hemma hos en kollega. Det var roligt att se hur fint hon har det och komma i riktigt julstämning, där var pyntat och piffat in i minsta detalj. Sedan gick vi till festen som var i en lokal precis i närheten. Vi var ca 300 pers och det var väl lite smårörigt när alla skulle förse sig av mat och dryck, men det gick ganska så smidigt ändå. Julmat brukar inte höra till mina favoriter, men jag tycker det var riktigt gott. Det blev en tidig kväll för mig, trots trevligt sällskap.

Idag har jag jobbat min sista dag på drygt ett år. Jag har räknat ner dagarna hela veckan och längtat så efter att få vara ledig några veckor innan bebisen kommer. Trots det känns det väldigt vemodigt just nu. Jag gillar mitt jobb och trivs himla bra med min arbetskamrater och nu ska jag inte hänga med dem på hur länge som helst..
De är så gulliga och gav mig fina presenter, ett härligt grönt kak/tårtfat från Bruka Design som passar kanonbra hemma hos oss och dessertboken "sött sweet dulce" av systrarna Bergenström. Till och med kortet följde temat och var fullt av bakelser.. :) Fatet kommer definitivt invigas imorgon när vi ska ha ett litet minikalas för Agnes.

3 kommentarer:

sussi sa...

Du kan väl lägga upp en liten bild på fatet sen, jag missade det ju...

Jane sa...

Du har ju bara jobbat ett halvt år! Jag förstår om du kommer sakna ditt jobb..Jag kommer ha jobbat i två och ett halvt år sedan jag var ledig sist och har "dåligt samvete" för att va helledig i 4 månader..men det ska bli grymt kul att få va ledig i det nya fina huset!! Skönt att bebisen vände sig så du slipper snitt, jag har en väninna nu som skall snittas på att bebisen vägrar vända på sig..

Gunilla sa...

S: Ska försöka fixa det. Det kom inte med på någon klockren bild från gårdagens fika, men håll utkik så kommer det nog snart.

J: Jag har jobbat i ett år och har absolut inte dåligt samvete för att gå på mammaledighet. Ska ju jobba tills jag blir 65 efter det här året.. Det är väl lite skillnad när man jobbar i ett familjeföretag. Förstår att det ska bli roligt att vara ledig i nya huset! :) Känner lite likadant fast vårat inte är riktigt lika nytt..