onsdag, juni 15, 2011

2006

Sommaren 2007 var jag gravid, 2008 var jag tjock, 2009 gravid och 2010 tjock. Nu äntligen, sommaren 2011, börjar min kropp se ut mer som den gjorde 2006. (Den kommer aldrig kunna bli helt som förr, då krävs kirurgiska ingrepp) Har kämpat på lite extra den senaste tiden med träning och matvanor. På ca 2 månader har jag gått ner 4 kilo. Det känns bra och nu har 4,4 kilo kvar till det jag tänkt mig som målvikt.

Detta har resulterat i att de byxor och kjolar som jag kan ha utan att de hasar ner är inköpta 2006 eller tidigare. Modet har ändrats sedan dess kan man lugnt påstå. Det som ser ut som en enkel kjol eller ett par klassiska byxor ser helt galet ut på. Inte är de där plaggen så många heller, jag är ganska bra på att rensa i klädkammaren..

Shoppa nytt är ju trevligt, men dyrt. Byxor är dessutom så svårt, jag kommer hem med en ny topp varje gång. :)

2 kommentarer:

Miss Agda sa...

Men nu har du iaf en bikini som passar, eller hur? :-) Och det är oftast ändå ett positivt problem när kläder blir för stora. Bra kämpat! Ha en trevlig sommar! Kram

Gunilla sa...

Yes, det är ett lyxproblem egentligen. :-) Bikinin sitter som en smäck, jag kommer att vara så snygg! ;-) Trevlig sommar till dig också! Kram