söndag, maj 01, 2011

Otäckt

Jag har googlat och läst på om dvärgbandmask. Jag blivit påverkad av det jag läst i tidningarna och tycker det är helläskigt. Vem vet hur pass spridd den här smittan är, det känns bara som en tidsfråga innan vi kan läsa om hittade fall här i närheten.


Jag har alltid älskat att plocka bär och blommor. Vi har gott om smultron, hallon och blåbär på tomten och jag tycker det är helt fantastiskt. Bara att plocka och stoppa i munnen, eller ha till frukostfilen eller en kaka. Jag kommer ihåg lyckan första sommaren Agnes knallade omkring och plockade bär. Hon älskar det och i somras var hon arg när smultronen så småningom försvann.


Ska det vara slut på det snart? Ska vi behöva tänka på allvarliga sjukdomar när vi är ute i naturen. Även om den inte är så vanligt förekommande så verkar den helt klart väldigt allvarlig.


Sommaren 2009.

Inga kommentarer: