måndag, maj 31, 2010

Liten sjukling och pannkakor

Agnes är sjuk - igen... Hög feber, hosta och troligtvis ögoninflammation. Hon har i alla fall riktigt geggiga ögon. Det är som vanligt jobbigt att se sin lilla tjej dålig, men även frustrerande när hon är på uselt humör och låter det gå ut över mig och Gustaf utan att vi sagt eller gjort något.

Då vi har massor av mjölk och ägg som snart går ut så gav jag mig på att steka pannkakor till middag. Det är något varken jag eller Erik kan, så här serveras det ugnspannkaka eller köpepannkakor i vanliga fall. Men idag lyckades jag! Någorlunda i alla fall. Jag kom äntligen på tricket, rätt temperatur, massor av smör och teflonpanna istället för gjutjärn. Tyvärr ville sjuklingen inte ha, trots att det serverades både sylt och grädde till. Bara det visar att hon inte mår bra...

Inga kommentarer: