söndag, maj 30, 2010

Härliga helg

Ännu en härlig helg till ända.. Jag och Agnes tog helg en dag tidigare än vanligt, hon var som jag tidigare nämnt ledig från dagis i fredags. Vi hade en härlig dag på skansen med våra vänner Åse, Maja och Noah. Vädret såg inte ut att vara på vår sida till en början, så vi gjorde upp reservplaner, men väl framme på djurgården så sprack det upp och blev sol. Det som verkar ha gjort mest intryck på lilla A var alla pippifåglar och att köra bil. På kvällen grillade vi gott!

Igår var det mammas födelsedag, så vi var på Muskö på kaffekalas. Mycket trevligt det också. Inte lika trevligt väder dock, det var sol men då och då kom det kraftiga regnskurar, det till och med haglade. Så det blev inte grillat till middag.

Idag har vi haft pappa här på garagearbete. Han och Erik har jobbat på som vanligt. Jag gjorde lite nytta imorse genom att klippa gräset, men sedan har jag bara latat mig. Jag och barnen var och hälsade på Agnes nya kompis här i området, hon följde sedan med hem till oss och blåste såpbubblor.

En bonus är att vi äntligen sålt våra gamla sovrumsmöbler i helgen. Det ska bli så mysigt att snart kunna tömma Gustafs rum helt på bråte och göra det fint till honom.
Getter som klättrar på varandra.
Tjejerna kör bil.
Agnes med ny bil och motorsåg som morfar hade med sig.

Gustaf sitter och spanar.

Inga kommentarer: