lördag, mars 21, 2009

Praktiskt, men farligt dyrt

Jag jobbar centralt, det är verkligen ett perfekt läge. Nära centralen och även allt man kan tänkas behöva i shoppingväg; inredning, möbler, kläder, böcker, mat, apoteket och systembolaget. De senaste veckorna har verkligen gått i temat shopping och jag springer och uträttar ärenden varje lunch. Jag är utomordentligt bra på att skapa olika shoppingbehov.

Jag och Agnes har fått lite kläder. Till henne blev det en tuff windstopper, två fina vårmössor och en t-shirt (som matchar ena mössan). Hon älskar sina nya mössor och vill ha dem på hela tiden, både ute och inne. Jag själv har fått kjol, byxor, blus och klackskor, allt går i svart och är jättesnyggt!

Det har blivit några inredningsdetaljer också. Jag har tidigare nämnt en fantastisk tvättmedelsburk från Stockhome. På Bruka Design har det inhandlats fina krokar till Agnes rum (eller kanske hallen) och en rosa liten skål till stora badrummet. Jag gillar verkligen Brukas saker, de har så mycket fint. Igår innan jag tog pendeln hem så hann jag rusa in på Åhléns och köpa en ursnygg röd Pappelinamatta till tvättstugan. I veckan som kommer så lär det bli en sväng till Village där jag spanat in några saker..
Sist men inte minst så har jag köpt en PH50 lampa till köket i färgen Coconut White, som jag och Erik fick i födelsedagspresent av mina svärföräldrar. Vi har hängt upp den provisoriskt (behöver fixa lite smårylar för att få den exakt där vi vill ha den) och det blev så himla bra.

Presenter har jag också köpt. Nu senast till Engla som fyllde 4 i veckan och ska firas imorgon. Jag tänker inte tala om vad jag köpt, men det var på Zara och Buttericks.

Utöver all min lunchshopping så har vi även varit två svängar till Ikea. Första rundan så köpte vi i stort sett bara tvättstugeinredning, men idag blev det även lite annat smått och gott. Tyvärr hittade vi inte alls allt vi var ute efter och dessutom köpte vi en röd matta till vardagsrummet som inte alls blev bra utan ska bytas mot en vit.
Det var galet mycket folk på Ikea trots fint väder, det märktes framförallt i restaurangen där det tog evigheter innan vi fick vår lunch. När vi väl fick den så var den uppskattad, Agnes klämde i sig en barnportion pasta med köttfärssås, bröd och en vaniljglass.. Så är hon rund och go också.. =)

Vår nya lampa, en bananätande Agnes och ett stökigt kök i bakgrunden.

2 kommentarer:

Miss Agda sa...

Mmmm, älskar PH-lampan! Klassiskt är snyggast!
Ps: Vet hur det känns att s´tändigt skapa nya shoppingbehov :-) Man kan bara inte hjälpa det...

Familjen Ekstrand sa...

så snyggt det blev med nymålade stolarna och köksbordet! Riktigt snyggt med ovalt också!