lördag, mars 07, 2009

Förkyld

Sitter ensam här hemma i soffan under en filt och tycker synd om mig själv. Har lyckats dra på mig en förkylning, precis lagom nu till helgen när vi skulle åka till Linköping och umgås med Ekstrands och Sjöströms. Erik och Agnes åkte ändå, så det är alldeles tomt i huset. Jag pratade med dem nyss och bilfärden hade gått jättebra, Agnes sov nästan hela vägen och sen satt hon där bak och babblade. Nu hade de ätit lunch och skulle ut och promenera och titta på fåren och de små söta lammen. Avis!

Precis när de åkte i förmiddags tyckte jag att det var så skönt med lugn och ro, men efter att ha vilat en halvtimme var det så tomt och trist. Tänkte städa, men är trött och fick nöja mig med lite plock och tvättvikning. Nu ska jag läsa lite i vår bok om London.

PS. Jag har uppdaterat fotoalbumet med månadens Agnesbilder.

Inga kommentarer: