måndag, november 03, 2008

Påskrivet och klart

Nu har jag skrivit på ett anställningsavtal...

Jag har sökt lite jobb som ni vet, inte jättemånga då jag har varit lite "kräsen" eller vad man ska kalla det. För mig har det varit viktigt att hitta ett arbete som uppfyller dessa punkter:

¤ Stimulerande arbetsuppgifter
¤ Roligt företag
¤ Trevliga/engagerade kollegor (inga trista typer som är rädda för förändringar)
¤ Bra läge, till en början ville jag hitta något i Nynäshamn eller Haninge men sedan fick jag tänja på det och letade nära pendelstationer
¤ Relevant lön
¤ Ej vikariat

From den 1/1 2009 är jag anställd på Söderberg & Partners som redovisningsekonom, jag kommer att sköta redovisningen för ett antal finansiella bolag. Jag tror att tjänsten uppfyller alla punkter förutom den sista.
Det är i och för sig inget vikariat, men det är en visstidsanställning tom 31/7. Förhoppningsvis leder det till en fast anställning, annars får jag se det som en bra erfarenhet och söka något annat roligt jobb.
Det ska bli roligt att jobba mitt i city, företaget ligger på regeringsgatan, porten bredvid H&M i korsningen regeringsgatan/hamngatan.

Det känns lite konstigt också. Lämna Agnes hemma, börja nytt jobb och åka pendeltåg och punto...

7 kommentarer:

Martina sa...

Supergrattis! Vad roligt att höra att du fått ett roligt jobb i city. Mååste vara kul att jobba inne i stan, fast det kanske blir dyrt i slutändan med alla "ärenden" man kan göra på lunchen :-)

Anonym sa...

Stort GRATTIS till nya jobbet. Jättekul att du har hittat något som känns bra och dessutom mitt inne i smeten. Hur lång resväg får du?
Kram Gisela

Anonym sa...

Stort grattis från oss på korpen! Blir väl roligt att få komma tillbaka till Stockholm igen? men det är modigt av er måste jag säga, att ha två som pendlar, vi har en och tycker det är tufft nog blir långa dagar. Bra ni har mormor och morfar som kan hämta på dagis! :)

Anonym sa...

Grattis! Måste kännas skönt att allt är klart före jul! Träffade Åse igår - har ju fått träffa henne två gånger inom några veckor - jättekul! Kram Lisa

Gunilla sa...

Tack!!

Martina: Du har nog rätt, det kommer nog bli en del shopping..
Gisela: Det beror lite på hur jag åker, men jag tror det kommer ta ca 1 timme.
Jane: Modigt och modigt, finns som sagt inga jobb att söka här så vad gör man? Vi behöver inte fundera på det till en början efterssom E ska vara pappaledig. Vi kommer nog få klara dagishämtning på egen hand, mina föräldrar bor ett par mil härifrån.
Lisa: Kul! Har inte träffat henne på ett tag faktiskt..

Miss Agda sa...

Åh vad kul att du har hittat ett bra jobb. GRATTIS! Och det brukar väl oftast alltid finnas chans till fast anställning.... Iallafall fick du lite mer tid på dig.
Kram M

Anonym sa...

Grattis till nya jobbet! Skönt att ha det ordnat ett tag framåt. Hälsa till Linda Lindstål på nya jobbet (om hon är kvar), det är en hockeymamma ;-). Vad fint ert hus ser ut!
Ha det gott. Kram, Riitta