tisdag, oktober 09, 2007

Bm igen

Idag var jag hos barnmorskan igen, första gången utan Erik. Tycker jag går dit ofta, men å andra sidan så är det alltid skönt att få bekräftat att allt är bra.
Bebisen börjar växa till sig till en stor krabat. Från att tidigare alltid ha legat mellan den nedersta och den mellersta kurvan så har "han" hoppat upp strax ovanför den mellersta. Nu tog bm tillbaks det där med en liten bebis som hon pratade om sist..
Jag frågade lite om hur långt jag måste gå över tiden för att bli igångsatt (har hört att 7 av 10 går över 1:a gången) och fick datumet 21:a december. Känns skönt att det blir före julafton, men jag hoppas såklart att jag slipper bli igångsatt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

hej
hoppas de går bra me bebben.
jag tror de är en flicka.

jenny

känner Tobbe & Tina.

Anonym sa...

Skulle bara meddela att Maria i dag fick sin bebbe! En flicka på 3,3 kg som förlöstes med akut kejsarsnitt. Alla mår bra och som sagt hon gick 1, 5 vecka över på tiden..