tisdag, februari 28, 2012

Jädra influensa

Det hjälpte inte att hålla tummar och tår, hela familjen blev sjuk. Gustaf var först ut och dagen efter blev Erik och Agnes dåliga. Jag trodde nästan att jag klarat mig och i torsdags på jobbet sa jag "hela familjen är sjuk, men jag känner mig hur frisk som helst". På kvällen fick jag feber. Alla har haft feber, ont i kroppen och jobbig hosta. Dessutom har det suttit i länge och jag är hemma från jobbet även idag. Nu märks det verkligen att jag är på bättringsvägen då jag istället för att sova hela dagen har orkat plocka och fixa lite. Dessutom har jag precis kopierat över alla våra bilder till vår externa hårdisk. Det känns befriande skönt, har tänkt att göra det hur länge som helst men det är en sådan sak som aldrig blir av. Såg nyss att det var nästan två år sedan sist.

Så, sedan i tisdags när sjukstugan började har det varit ganska händelselöst här hemma. Det är segt att gå hemma så länge hela familjen utan att ha någon energi att göra något vettigt. Inte ens laga vettig mat, vilket inte har spelat så stor roll eftersom ingen har haft någon direkt matlust. Det har blivit väldigt mycket pyssel, vi har pusslat, ritat, målat, pärlat många halsband och armband, sytt och knåpat med pysselböcker. Tur att jag hade ett litet förråd av nya sådana sedan alla jultidningsförsäljare varit här.

Nu ska jag snart byta alla lakan, sätta igång en tvätt och hoppa in i duschen. Allt det är väldigt välbehövligt..


Inga kommentarer: