torsdag, januari 05, 2012

Tvåtusentolv

Ja, nu är vi inne på dag 5 på det nya året och allt känns bra än så länge. ;)

Under flera års tid har det hänt något "stort" varje år, bröllop, bebis, nytt hus, bebis. 2011 var helt klart ett mer vanligt år.

Dock var vi föräldralediga större delen av året. Under hösten har vi fått känna på hur det är att vara två heltidsarbetande med två små barn på dagis.

Jag tror att 2012 kommer att bli det år vi lär oss hur vi ska göra/leva för att det livet ska bli så bra som möjligt, det är inte så enkelt som man kan tro. Det är lätt hänt att tiden rusar förbi en när man har fullt upp med att lämna/hämta barn på dagis, vabba, städa, tvätta, handla mat och se till att middagen blir serverad. Utöver det vill man göra bra ifrån sig från jobbet, träna och hinna träffa vänner då och då. Jag vill inte att tiden som småbarnsförälder ska passera utan att jag hinner njuta av den.

En väldigt viktig sak utöver allt jag skriver om ovan är att ha tid för varandra. Jag hoppas jag och Erik kommer att få mer tid med varandra i år.

Jag har satt upp mål och önskningar om hur mitt 2012 ska bli. Nu är det bara att förverkliga! Hur svårt kan det vara? ;-)

Inga kommentarer: