fredag, oktober 14, 2011

Lunchpaus

Nu har jag precis haft lunchpaus och ska strax fortsätta jobba. Lunchen bestod av pasta bolognese med körsbärstomater och keso, mmm. Det får bli ett par timmars jobb till, men vid 15 ska jag åka och handla mat inför helgen så att jag hinner hämta kidsen i skaplig tid. När jag sa det till Agnes imorse fick jag kommentaren "Nej!! Du får inte hämta oss tidigare idag." Tack för den liksom.

Idag är en mysig dag att jobba hemifrån. En solig klar höstdag, om än något kall. (Tur att jag tog in pelargonen igår..) Jag sitter vid köksbordet och har lite trevligare utsikt än på jobbet där jag inte har fönsterplats. Inne myser jag med brasan tänd och radion på, innetemperaturen har stigit från morgonens 17,5 till 22,7 grader.

Nu ska jag fixa lite kaffe på maten och sen är det back to work.




Min söta lilla blomgrupp som bor bredvid stereon i köket.

Inga kommentarer: