lördag, mars 12, 2011

Vår på väg??

Vilket härligt väder vi har haft idag! Strålande sol och snö som smälter. Kan det vara våren som är på väg nu?! Jag vågar inte hoppas riktigt än, för då kommer väl snön börja vräka ner igen.

Direkt efter frukosten for jag och Agnes till Nynäshamn. Där mötte vi upp kära vännerna Monica och Vendela och gick tillsammans med dem på barnteater på biblioteket. Vi såg "Pomelo - den lilla elefanten" och den var riktigt bra. Figurerna var väldigt fina och Agnes verkar ha blivit mest förtjust i en grön fluga. (Det kan ha med att göra att grön är favoritfärgen..) Annars tror jag att tjejerna tyckte det var spännande, även om Agnes blev lite rastlös på slutet.. Jag tycker det är roligt med sådana här evenemang och hoppas det kommer fler snart. Efter föreställningen lunchade vi ihop med tjejerna innan det var dags att bege sig hemåt igen.

Nu ikväll är Erik ute på festligheter med Kenneth och hans kompisar. Det var visst cognac och chokladprovning, men jag anar att det kommer slinka ner ett par glas vin också.. ;-)

Innan vi körde honom till tåget så var vi ute och lekte i snön en liten stund. Barnen hade så roligt! Det var svårt för Gustaf att gå där det var djup snö, men då kravlade han på och var så glad. Trots att han fortfarande är dålig. Han verkar i alla fall vara på bättringsvägen, han har lägre temp idag.

Inga kommentarer: