lördag, oktober 09, 2010

Idag

Idag började dagen med en katastrof; Agnes älskade ballong hade skrumpnat över natten! Jag försökte ersätta den, men det gick inte.

Nästa katastrof inträffade när jag dukade av frukosten. Vi sjöng Pelle Jöns och Agnes stod på stolen och ramlade ner. Ajajaj. Hon är inne i en period när hon snubblar och ramlar hela tiden, men det här var bland det otäckaste jag sett. Huvudet vek sig bakåt och jag trodde hon skulle bryta nacken. Som tur var så blev resultatet bara en rejäl bula i pannan och en mycket ledsen tjej. Tyvärr verkar hon inte ha lärt sig av händelsen...

Annars har det varit en väldigt ospännande dag, men barnen har haft kul. Vi åkte till Nynäs och slängde glas och papper, letade tyg till en gungstol, försökte hitta en frisör som hade lördagsöppet, lekte i lekparken och sist men inte minst så åt vi lunch på korvmojjen.

Jag är gräsänka sedan i onsdags, men Erik kommer hem imorgonkväll (sent). Han är i Barcelona med jobbet. Jag pratade med honom ikväll och blev lite orolig, det lät som typ hälften av hans kollegor blivit rånade eller drogade. Inte så kul.

Det som är något jobbigare än vanligt här hemma är kvällarna. Båda barnen brukar vara ganska enkla att natta, men nu har plötsligt Gustaf bestämt sig för att krångla och då störs även Agnes. I alla fall de första kvällarna, nu verkar hon ha vant sig. Det som har varit något bättre än vanligt är nätterna, peppar peppar!
Nya kläder.

Sötaste bustjejen.

Agnes är så duktig på att färglägga...

Sötaste buspojken.


Stor lycka när jag lyckades blåsa upp ballongen igen (men den krympte direkt).


Gustaf har smakat pesto.

Inga kommentarer: