torsdag, mars 04, 2010

Sjuklingen

Idag var jag till vårdcentralen med vår lilla tjej. Hon har haft jobbig hosta jättelänge och de senaste dagarna har den förvärrats, hon hostar så att hon kräks. Dessutom har hon haft hög feber sedan i måndagskväll. Det visade sig att hon har öroninflammation och att hostan förmodligen hänger ihop med den. Hon fick medicin så nu är det bara hoppas på att skruttisen blir frisk så snart som möjligt.

Hon charmade alla på vårdcentralen, receptionisten, de andra i väntrummet, läkaren och sköterskan som tog blodprov. Hon ville av någon anledning inte tala om sitt namn när vi skulle ta provet. ;-)

Sköterskan: Hej! Vad heter du?
Agnes: Där är mamma, hon heter Gunilla.
S: Jaha, vad heter du då?
A: Där är lillebror, han heter Gustaf.
S: Jaha, heter du Agnes?
A: Mm (svarar undvikande och tittar bort).

Duktig som tusan var hon och fick både ett klistermärke och en ödla.

3 kommentarer:

Jane sa...

Snacka om pappa upp i dagen! Och Agnes som är en avbild av dig, ni har verkligen fått " varsinn" ;) kul! Maximilian är mest lik Sebastian som mer blivit en blandning av både föräldrar och våra föräldrar kanske främst min pappa ;)

Familjen Ekstrand sa...

oj, såhär på bild tror jag att jag får instämma i ovan, ser ut som en liten Erik med några Gunilladrag, och tvärtom med Agnes:-) Här sägs det ju att vi också fått "varsinn"....men jag brukar ta upp kampen och hävda mina likheter med Elin också;-)

Gunilla sa...

Kul att ni tycker så, vi ser inte riktigt likheten. Tycker det är så svårt. Vissa tycker att han är lik sin farfar och jag tycker han liknar Agnes som bebis, fast utan gigantiska kinder.. :)