lördag, januari 30, 2010

Krokodilen Krocko & pappa 65 år!

Igår när jag hämtade Agnes på dagis satt det en krokodil på hennes hylla. Agnes själv var uppspelt och hoppade och sa "Agnes krokodilen, Agnes krokodilen". Efter ett tag fick jag förklarat för mig att Krocko är avdelningens nya maskot och barnen ska turas om att ta med honom hem på helgerna, en lottdragning hade avgjort att Agnes skulle börja. I sin lilla ryggsäck har han lämpligt nog en dagbok där vi ska skriva vad han har gjort och även klistra in bildbevis.. Nu vet jag vad jag ska pyssla med imorgonkväll..
Vi åkte direkt från dagis hem till mamma och pappa för att fira pappa som fyllde pensionär. Vi var tidiga och hann leka en stund innan resten av gästerna kom. Det var en trevlig kväll med god mat och fika, paketöppning och fullt ös på barnen. Tyvärr var Agnes inte helt i form och nu är hon ordentligt förkyld.

Fler bilder finns i fotoalbumet.

1 kommentar:

jane sa...

Mysig idé eller hur! Sebastian hade hemma en Nalle över helgen, han hade en väldigt hektisk helg minns jag! Trist med förskylningar.Maximilian har varit förskyld ända sedan han föddes..börjar bli rätt jobbigt..