torsdag, januari 07, 2010

Nyfikna?

Jag har haft rekordmånga besökare här på bloggen de senaste dagarna. Jag antar att ni är nyfikna på bebisen.. :)

Än så länge händer det inget. Vissa kvällar har jag en väldigt stark känsla av att det ska sätta igång på natten, senast igårkväll, men icke. Jag vaknar vid 4-tiden varje morgon för dagens första toalettbesök och blir lika besviken varje gång över att inte känna några värkar..

Jag vet att bebisen kommer förr eller senare och att jag ska passa på att njuta av lugnet som är nu (kommentarer på facebook), men det är inte så lätt. Det känns som att jag får en ny liten krämpa för varje dag jag går över tiden. Det är även lite besvärligt att göra saker när det är så kallt och halt ute, jag är ju inte den smidigaste just nu. :)

Främst av allt vill jag ju ha förlossningen överstånden för att veta att allt går bra och att barnet mår bra.

4 kommentarer:

Unknown sa...

Kunde inte instämma mer..Funderar på att ta tag i en garderob nu...:)

Familjen Ekstrand sa...

förstår dig precis:-) Kommer fortfarande ihåg den där besvikna känslan vid 3-4-tiden! Och med Elin gick jag över 11 låånga dagar!Hoppas att den vill komma ut snart och att allt går bra!

sussi sa...

Hejja Gunsan friskt humör, det är det som susen gör
:-)

Anonym sa...

Jag kan peppa dig lite med de 3 veckor och 2 dagar som jag gick över tiden !!!!! (men då var det första barnet, tydligen skillnad...)
Kram,
Riitta