torsdag, november 26, 2009

Fel håll?

I tisdags var jag på kontroll på mvc. Allt bra. Det enda var att barnmorskan inte längre är säker på att bebisen ligger åt rätt håll, alltså med huvudet ner. Tänk om den lille rackaren har vänt sig nu på sluttampen efter att ha legat rätt hur länge som helst. Är hon osäker nästa gång jag ska dit så får jag göra ett ultraljud. Skönt att de har koll på en iallafall.

Annars börjar jag känna mig rätt färdig med att vara gravid, hoppas verkligen inte att jag går över tiden. Av någon anledning räknar jag kallt med att inte göra det, i så fall max en dag.. Jag blir även mer och mer nyfiken på vem som ligger där inne i magen och sparkar och boxar hela tiden. En liten vilde verkar det vara hur som helst. Jag tror nog att det är en liten tjej, men jag velar ju fram och tillbaks hela tiden. Precis som vi gör med namn, men nu tror jag att vi bestämt oss.

2 kommentarer:

Jane sa...

Jag föddes med sätesbjudning.Det är rätt bra om de har koll på det för då måste du säkerligen snittas och då är det bättre de planerar in det. Stå på dig!

Unknown sa...

Vad e sätesbjudning?