tisdag, januari 13, 2009

Böcker

Jag var riktigt dålig på att läsa böcker under 2008, jag tror att jag har skrivit ett inlägg om det tidigare. Det kan man lugnt påstå att jag tar ikapp nu, vi är bara två veckor in på det nya året och jag har läst 4 böcker! Imorrn ska jag börja på nr 5..

Årets första bok blev Afrodites klinik för motvilliga älskande författad av Marika Cobbold Hjörne, den blev jag väldigt förtjust i. Den handlar om en kärleksromanförfattarinnan Rebecca Finch i London som tappar tron på kärleken och förmågan att skriva om den, vilket gör kärleksgudinnan Afrodite förbannad.
Nästa bok ut var Drottningen vänder blad av Alan Bennett. Tyvärr blev jag lite besviken på den, kanske på grund av alla fantastiska recensioner jag hört och läst. Den handlar om den engelska drottningen som av misstag hamnar på en bokbuss. Hon lånar en bok för artighetens skull och sedan är hon fast, hon blir galen i att läsa böcker. Jag tycker att boken var underhållande, men inte fantastisk.
De senaste två böckerna var deckare, Södermalmsmorden av Lars Bill Lundholm och I skydd av mörkret av Stephen Booth. Södermalmsmorden köpte vi av en slump, jag hittade den bland böcker för 9 kr styck.. Den var bra, extra roligt när alla otäckheter utspelade sig på söder. Den andra var också bra, man får följa Ben Cooper och Diane Fry när de försöker lösa ett flertal mord på den engelska landsbygden. Jag har läst ganska många böcker av Stephen Booth.

Nästa bok ut är Livets aviga och räta av Kate Jacobs. Jag vet faktiskt inte vad den handlar om, fick den i julklapp.

1 kommentar:

Anonym sa...

Livets aviga och räta var inget vidare, jag tröttnade efter några kapitel och sen har boken bara legat där. Men det KAN ju hända att du gillar den.