söndag, maj 18, 2008

Vad är det som händer?

Min tokiga lilla flicka har tydligen bestämt sig för att fullständigt strunta i sina mat och sovrutiner. Hon somnar sin vanliga tid vid 20-21-tiden men vaknar väldigt mycket oftare än tidigare. De senaste 2 nätterna har hon iallafall sovit 2-3 timmar i taget, nätterna innan vaknade hon typ varje halvtimme. Nu har jag börjat fundera på om det är hennes nya ortos som ställer till det för oss. Hon verkar inte tycka om den. Hon blir glad när jag tar av den, arg när jag tar på den och blir numera ledsen varje gång vi gör fotgympan. Den är tuffare för foten på grund av att den är utroterad 70 grader. Det skulle även kunna vara magen som krånglar, igår bajsade hon 4 gånger!? Det är å andra sidan kanske inte så konstigt efterssom hon äter dubbelt så ofta nuförtiden.

Jag är lite knäpp jag också. På mornarna är jag helt död, på dagarna lite groggy och på kvällarna väldigt seg, trots det så blir jag klarvaken när jag lägger mig i sängen och ska sova. Det är ganska stressande att ligga där och undra när lilltokan ska vakna nästa gång.

Inga kommentarer: