måndag, maj 19, 2008

Städdag

Idag har jag, mamma och Agnes påbörjat städningen av huset, vi hann faktiskt med hela övervåningen. Alla som känner mig vet vad jag tycker om att städa. Städar sällan och ogärna och tycker att lite dammråttor i hörnen inte är så farligt.. Därför var det tur att min kära mor var med och styrde upp det hela. Tyvärr tror jag dock att jag måste börja hjälpa E med städningen nu när vi flyttar från 50 till 177 kvadrat.

Nu får vi hoppas att inte hantverkarna skitar ner alltför mycket när de fixar det som fick anmärkningar på besiktningen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Fast det blir väl roligt att städa nu när ni har ett nytt fint hus, allt är nytt och fräscht. Jag hoppas Agnes är lugnare än sin kusin för annars lär det bli en och annan repa här och där och första repan blir alltid jobbig när man har nya grejer. Ett tips ätr att vänta ett tag med att ex köpa nytt köksbord om ni har ett gammalt fungerande, det blir en del hack när de ska lära sig äta med bestick. I lördags fick Sebastian för sig att måla med blå kulspetspenna på vår vita stol i sovrummet.....jag tror inte jag behöver skriva mer :)