tisdag, september 25, 2007

Besök hos barnmorskan

I eftermiddags var det dags för besök hos barnmorskan igen, det är varannan vecka som gäller nu. Genom att mäta och känna på magen så tror hon att vi kommer att få en bebis av något mindre modell, ca 3-3,5 kilo. Jag vet inte om jag tror på att man kan se det redan nu, men jag tycker det låter trevligt eftersom jag själv var en klump på över 4 kilo när jag föddes.
Dessutom tyckte hon sig känna att den lill* redan har stabiliserat sig med huvudet nedåt, det känns skönt det med.

På vägen hem var det för en gångs skull en tjej på t-banan som frågade om jag ville sitta. Det ville jag, men jag sa "nej, men tack ändå"... Det är knäppt, men det känns så elakt att någon annan stackare ska få stå bara för att jag har ont i fötterna.

Inga kommentarer: