söndag, mars 18, 2012

Romme

Nu är vi på väg hem från en långhelg i Romme. Jag är så glad att vi kom iväg, vi har haft det så bra. Skidsemestrar är vår grej. Romme är ett bra alternativ om man inte vill köra så långt. Jag önskar vi hade varit iväg en vecka någonstans lite högre upp i landet, men det passade varken jobb eller plånbok i år. Men nästa år så!

Agnes var så laddad, så hon och Erik fick köra ett åk redan i torsdags när vi kom upp. Vi hade inte tänkt det, men kunde inte stå emot Agnes hoppfulla blick och "jag hinner nog åka för jag är så snabb". I fredags hade vi riktig tur med fint och soligt väder, men igår var det grått och trist. Gustaf åkte skidor för första gången, det blev inte så jättemånga åk för han blev lite trött. Men han var duktig och lärde sig hålla balansen och åka riktigt bra för att vara två år. Tycker jag i alla fall, jag är ingen expert. Agnes är otroligt duktig, hon klarar gröna backar själv, vi behöver ingen sele längre. Det bästa är att hon tycker det är så roligt, när hon kom på att hon kunde svänga ville hon åka slalom i en bana och storskrattade varje gång. Vissa knappliftar åker hon själv utan problem och hoppar till och med av själv. Min egen åkning är det tyvärr värre med, de senaste åren har jag bara hasat runt i barnbackar och gröna backar. Erik saknar sin bräda, han får hålla sig till skidor nu.

Idag stannade vi på Haglöfs factory outlet. Vilka fynd vi gjorde! Nu har vi bland annat nya skidbyxor till nästa säsong. Allt vi köpte var halva priset på outletpriset.

En sak till, mitt öra är nästan helt bra nu!

Inga kommentarer: