tisdag, januari 04, 2011

Cliniderm

Nu är jag igång med Clinidermtesten jag skrivit om tidigare. Jag har provat 3 olika produkter i 6 dagar. Jag tycker de rosa flaskorna är fina, helt rätt för mig, vi har ju dessutom rosa som accentfärg i badrummet. :) Innehållet verkar också bra, hur mycket man nu kan säga om det efter några dagar. Jag fick en dagkräm, en rengöring och ett antirynkserum. Det sistnämnda hade jag aldrig fått för mig att köpa själv.
Cliniderm ska vara anpassat efter vårt nordiska klimat och även motverka rynkor.

Personligen använder jag inte så mycket olika krämer och bekymrar mig inte över rynkor och annat. Jag har hittat en dagkräm som jag tycker är super och det räcker för mig.

Åter till testet. Här kommer en liten sammanfattning om varje produkt.

Active Protection Day Cream
Dagkrämen har jag använt varje morgon. Jag kan inte påstå att det är något fel på den, men jag kommer att återgå till den jag brukar ha när den här flaskan är slut. Den största anledningen är nog att min vanliga går in i huden så snabbt utan att kännas kladdig. Som säkert många av er vet så gillar jag inte att bli kladdig av krämer, anledningen till att jag avskyr att smörja in händerna... :)

Ultra Soft Cleansing Milk
Den här har jag använt varje kväll och tycker den är jättebra! Jag har provat några olika rengöringsprodukter förut, men på grund av att jag är lite lat och inte hittat någon jag blivit förtjust i så använder jag i vanliga fall bara tvål och vatten. Det har funkat för mig, men nu kommer jag nog börja köpa den här. En klar favorit.

Age Delay Serum
Serumet har jag använt morgon och kväll. Jag har inte haft någon liknande produkt förut så jag har inget att jämföra med. Jag måste erkänna att huden känns bra efteråt. Nu efter några dagar tycker jag den känns jämnare och "spänstigare". Jag kommer definitivt använda hela flaskan, men frågan är om jag kommer köpa någon ny när den är slut, är som sagt ganska lat.

I buzzningen ingår även att jag ska lotta ut några produkter här i bloggen, tävlingen kommer inom några dagar.

Inga kommentarer: