söndag, juni 06, 2010

Fortfarande sjukstuga

Ja, så tråkigt är det faktiskt. Agnes är äntligen bättre och ska gå till dagis imorgon, men nu är lilleman dålig istället, stackarn. Precis som syrran var så är han snorig, har hög feber och ögoninflammation. Senast vi tittade hade han en temp på 39,7 grader. Jag håller både tummar och tår för att han ska bli frisk snabbt. Vi andra har än så länge klarat oss ifrån ögoninflammationen, men jag har haft en släng av feber i helgen.
I fredagsmorse trodde jag att Agnes var någorlunda bra och att vi andra hade klarat oss så vi åkte till Muskö. Erik kom ut på kvällen och vi grillade och stannade över natten. Nu får vi se om vi lyckats smitta mamma och pappa med ögoninflammation..

Vi har gjort några ärenden, men varit ovanligt mycket här hemma. Jag längtar efter att göra något annat! Imorgon missar vi babysimmet för andra gången i rad. Jag har även missat första träffen med min föräldragrupp.

Idag har det blivit en hel del gjort här hemma. Jag och Agnes har planterat växter. Erik och pappa har satt upp markiser, fixat stolparna på verandaräcket och gjort en del i garaget. Jag vet inte exakt vad, men bland annat en vindslucka. Tack för hjälpen!

3 kommentarer:

Per sa...

Så tråkigt med sjukstuga! Hoppas ni är friska snart allihopa! Har du fått en föräldragrupp, slog det mig nu, här får inte vi flerbarnsföäldrar gå i sådant! :-(

Per sa...

det är ekstrands här igen :-)

Gunilla sa...

Glömde ju att skriva att det tråkigaste av allt var att vi missade den efterlängtade trippen till mälarbaden.. Nu får vi se till att vara friska till midsommar istället!