tisdag, september 16, 2008

Gröttest

Vi har gått med i Buzzador och är nu med i vår första kampanj, vi testar Nestlés ätklara gröt. Vi har fått smaken Havre Äpple, men den finns även i smakerna Flerkorn naturell, Havre Persika och Flerkorn Hallon.

Agnes diggade kartongen och informationsfoldern, men gröten var tyvärr ingen höjdare. Hon åt ett par skedar och sen började hon spotta, så gör hon absolut inte med vanlig gröt. Jag blev inte heller så förtjust i den, den var tunn som soppa och var svår att få att stanna på skeden, vi hade gröt överallt här imorse.

Men, men, smaken är som baken. Vi har 19 stycken kvar som vi ska bjuda andra bebisar på och se vad de tycker.

Annars tycker jag idén med ätklar gröt är bra, smidigt om man ska bort eller så.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej, jag tycker absolut du ska köpa mosboken. Recepten är nog tänkta så att man kan ha dem i alla åldrar även om det finns en viss "startålder" på dem.. Det är ju bara att lämna grövre ochgrövre bitar vid mosning tex.. och till sist bara tärna bitarna , koka och lämna dem så.

Sen finns det alltid lite tips i boken om variationer på recepten.

Men det finns många härliga recept som jag även kan tänka mig att vi vuxna kan äta (men då får vi nog krydda lite mer på våra portioner)

jag älskar mosboken, dels för att de är pedagogisk (medföljer ju en pekbok till barnet med bilder på det som är i recepten) och sen för att man får massa nya idéer bara av att läsa recepten och tipsen.

så jag tror inte man kan bli för stor för den ;-)

kram Emmy

Anonym sa...

Sebbemannen tackar för fin skjorta, han hade den på dagis igår!

Gunilla sa...

Kul att han tycker om den! =)